نقد و بررسی موبایل‌ها

🚩بررسی آیفون ۱۳ و هر چیزی که در مورد آن باید بدانید

پس از مدت‌ها انتظار و صبر، در تاریخ جمعه ۱۷ سپتامبر، سری جدید آیفون، یعنی آیفون ۱۳ به بازار عرضه شد. در این مطلب قرار است نقد و بررسی آیفون ۱۳، شكل آيفون ۱۳ و بسیاری دیگر از ویژگی‌های آن را به شما معرفی کنیم. در جریان Apple Event چند شب گذشته، شاهد معرفی سری جدید iPhone 13 و iPad 9 و iPad Mini 6 و نسل هفتم Apple Watch بودیم.

نقد و بررسی آیفون ۱۳

خیلی‌ها معتقدند که نسل جدید آیفون‌ها نسبت به نسل قبل، تفاوت چشمگیری نداشته‌اند، ولی نکته‌ی قابل توجه اینجاست که سری جدید گوشی‌های اپل، پردازنده قوی‌تر، صفحه‌نمایش با ویژگی‌های بهتر، دوربین پیشرفته‌تر، باطری با ظرفیت بیشتر، ناچ کوچک‌تر و ظرفیت ذخیره سازی ۱ ترابایتی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۳ است. در ادامه این مطلب به بررسی دوربین آیفون ۱۳، پردازنده، ظرفیت، حافظه و طراحی ایفون ۱۳ می‌پردازdم.

منبع ویدئو:‌ چنل یوتیوب اپل 

صفحه نمایش iPhone 13

درباره آیفون ۱۳ و صفحه نمایش آن، باید گفت که گوشی‌های iPhone 13 Pro Max و iPhone 13 Pro به ترتیب با ۶.۷ و ۶.۱ اینچ نمایشگرهای بزرگتری را نسبت به سری قبل دارند. همچنین در این دو مدل نمایشگر ۱۲۰ هرتز می‌باشد. بنابراین این دو مدل در هنگام گیمینگ عملکرد به مراتب بهتر و روان‌تری نسبت به مدل‌های دیگر خواهند داشت.

بررسی‌ها و گزارشات مختلفی نشان می‌دهد که اپل قرار است در نمایشگر iPhone 13 خود از پنل های LTPO که محصول شرکت سامسونگ است استفاده نماید. این نمایشگرها برای استفاده از نرخ تازه سازی (Refresh rate) آداپتور به قطعات اضافی نیازی ندارند. این ویژگی به اپل این امکان را داده تا در حد قابل توجهی از ضخامت گوشی‌های خود بکاهد. از همین رو اپل در طراحی گوشی‌های این سری دست بازتری داشته است. مورد بعدی اضافه شدن قابلیت «صفحه نمایش همواره روشن» (Always on DISPLAY) به نمایشگرهای آیفون سری ۱۳ است.

دیزاین و طراحی ایفون ۱۳

در این سری اپل کمی به نظر کاربران احترام گذاشته و ناچ بالای نمایشگر را کمی کوچک‌تر کرده است. کوچک‌تر شدن ناچ این سری، باعث شده تا این بریدگی سیاه رنگ کمتر از قبل به چشم بیاید. به خصوص در مدل پرو مکس که نمایشگر بزرگ‌تر است، بسیار کمتر از قبل متوجه این موضوع می‌شوید.

نقد و بررسی آیفون 13

 

البته این تنها تغییر ظاهری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به نسل قبل نیست. اپل فریم مربعی شکل دوربین‌ها را هم بزرگ‌تر از قبل کرده است و دلیل این موضوع بهبود لنزهای دوربین و افزایش اندازه‌ی آنها است. این یعنی اگر از پشت به دو گوشی ایفون ۱۳ پرو مکس و ایفون ۱۲ پرو مکس نگاه کنید به طور حتم می‌توانید آنها را از هم تشخیص بدهید.

گوشی آیفون 13

باتری بهتر

درباره آیفون ۱۳ می‌توان گفت که همه چیز در آن کمی بهتر و پیشرفته تر از آیفون ۱۲ است و برخی المان‌های خاص بهبود قابل توجهی داشته‌اند. مهم‌ترین ویژگی مثبت در آیفون ۱۳ را می‌توان عمر باتری به شمار آورد، در نسل جدید شارژدهی بهبود خوبی نسبت به قبل داشته است. به عبارت دیگر باید بگوییم گوشی‌های جدید اپل بهترین شارژدهی ممکن را در مقایسه با تمام مدل‌های معرفی شده از آیفون تاکنون ارائه می‌کنند. نسل جدید آیفون به تراشه Apple A15 Bionic مجهز شده و در کنار آن از ۴ گیگابایت رم نیز برخودار هستند که شما را از لحاظ سخت افزاری بی نیاز می‌کنند و هیچ مشکلی برای شما بوجود نمی‌آورد.

عمر باتری‌ بیشتر

آیفون ۱۳ مشخصات بسیار زیادی دارد، از جمله اینکه در آن از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر استفاده شده و همچنین تراشه به کار رفته در آن‌ها نیز مصرف انرژی بهینه‌تری دارد. بنابراین در iPhone 13 Pro شاهد شارژدهی تا ۱.۵ ساعت بیشتر نسبت به iPhone 13 Pro هستیم و در مدل iPhone 13 Pro Max نیز این رقم به ۲.۵ ساعت شارژدهی بیشتر نسبت به نسل گذشته می‌رسد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مدل Pro Max را متمایز می‌کند نمایشگر ProMotion است. نرخ بروزرسانی نمایشگر این گوشی ۱۲۰ هرتز است و به صورت پویا در بازه ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز می‌تواند متغییر باشد.

دوربین آیفون 13

دوربین آیفون ۱۳، بهتر و پیشرفته‌تر

دوربین دوگانه جدید به کار رفته در مدل استاندارد iPhone 13، بهبود بسیار خوبی داشته و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این دوربین تصاویر بسیار واضح با رنگ‌های بسیار دقیقی را ثبت می‌کند و شما را به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل می‌کند. لازم به ذکر است که اپل در ماژول جدید از لرزشگیر اپتیکال تعبیه شده روی سنسور دوربین استفاده کرده که در نسل گذشته این فناوری مختص مدل Pro Max بود. به لطف این فناوری می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن تصاویر واضح و بدون تار شدن ثبت کنید. از لحاظ نمایشگر نیز شاهد بهبود هستیم و پنل OLED به کار رفته در این نسل از روشنایی بیشتری برخودار است.

تنها موردی که شاید باعث نا امیدی شود این است که در مدل استاندارد iPhone 13 خبری از فناوری ProMotion نیست🤨. در نتیجه نرخ بروزرسانی نمایشگر این مدل ۶۰ هزتر خواهد بود و کاربران از تجربه تصویر ۱۲۰ هرتز مثل مدل‌های iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max بی‌بهره خواهند بود.

در نسل جدید دیگر ظرفیت ۶۴ گیگابایتی عرضه نمی‌شود. به طور کلی این سری جدید شاید گزینه مناسبی برای کاربرانی که از آیفون ۱۲ قصد ارتقا دارند نباشد، اما برای کاربران نسل‌های قدیمی‌تر فرصت خوبی برای تجربه سخت افزار قدرتمندتر و شارژدهی بهتر فراهم می‌کند.

درباره آیفون 13

دوربین سلفی

در جلوی iPhone 13 نیز یک دوربین ۱۲ مگاپیسکلی با لنز عریض با دریچه دیافراگم ۲.۲ نصب شده که وظیفه ثبت سلفی‌ها را به عهده دارد. دوربین جلوی این گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخودار است و با وجود اینکه تغییری نسبت به نسل قبل نداشته اما شما را کاملاً راضی نگه می‌دارد. در ادامه می‌توانید تصاویر نمونه ثبت شده با آن را مشاهده کنید.

دوربین سلفی آیفون ۱۳


همچنین بخوانید: همه چیز درباره گوشی‌های شیائومی


Cinematic Mode در فیلمبرداری

در آیفون ۱۳ شما قادر به ثبت ویدیوهایی با رزولوشن ۷۲۰p تا ۴K خواهید بود. نرخ فریم‌های قابل ثبت در این گوشی عبارت‌اند از ۲۴ و ۳۰ و ۶۰ و ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه. یکی از بزرگترین تغییرات در زمینه فیلمبرداری را می‌توان قابلیت جدید Cinematic Mode دانست. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوهای خود را به همراه پس زمینه تار شده ثبت کنید.

شكل آيفون 13

تقریباً چیزی شبیه به حالت Portrait Mode در عکاسی. استفاده از این قابلیت برای اولین بار شاید کمی دشوار باشد اما پس از چند بار امتحان کردن به آن عادت می‌کنید. در ادامه به چند نمونه دیگر از عکس‌های ثبت شده توسط سیزدهمین فرزند اپل خواهیم پرداخت.

سخت افزار و عملکرد آیفون ۱۳

شكل آيفون ۱۳، طوری طراحی شده که تراشه‌های اپل همواره بهترین عملکرد رو از بین تراشه‌های موجود در بازار داشتند و به واسطه‌ی همین تراشه‌های بهینه و پایدار است که اپل می‌تواند با ظرفیت باتری کمتر شارژ دهی بهتری نسبت به رقبا ارائه بدهد. همین تراشه‌های اختصاصی اپل هستند که عملکردی بسیار سریع و بدون مشکل برای آیفون‌ها به ارمغان می‌آورند. این باعث می‌شود تا خیال شما تا چند سال از بابت توان پردازشی گوشی آسوده باشد و هیچ نگرانی از خرابی گوشی خود نداشته باشید.

عملکرد تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic به روی آیفون‌های سری ۱۲ تحسین بر انگیز بود. حالا اپل پا را فراتر گذاشته و نسل جدید تراشه‌های اختصاصی خود یعنی A15 Bionic را به روی آیفون‌های سری ۱۳ قرار داده است. این تراشه حالا حدود ۳۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتری دارد و در زمینه پردازنده عصبی و همچنین یادگیری ماشینی نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

طراحی ایفون 13

برتری نسبت به نسخه‌های قبل

  • ۴۷ درصد روشنایی نمایشگر بیشتر
  • عمر باتری بیشتر
  • وزن و ضخامت بیشتر نسبت به سری قبل
  • افزایش کیفیت در فیلم برداری و عکاسی
  • عرضه‌ی رنگ‌های جدید
  • استفاده از تراشه‌ی A15 Bionic
  • سیستم لرزشگیر جدید و سفارشی در بخش دوربین
  • قیمت گوشی اپل، به نسبت کارایی‌هایی که دارد، بسیار مناسب است.

در آخر..

گوشی آیفون ۱۳، می‌تواند گزینه‌ای مناسب و بسیار بی‌نظیر برای خرید اینترنتی گوشی باشد، زیرا هم از نظر طراحی و سخت افزار و هم از نظر کارایی و کیفیت بسیار عالی است.

معرفی برترین مدل‌های گوشی آیفون ۱۳ در فروشگاه اینترنتی کالاوما

گوشی موبايل اپل مدل Apple iPhone 13 CH دو سیمکارت ظرفیت 256 گیگابایت با رم 4 گیگابایت (اکتیو نشده)
گوشی موبايل اپل مدل Apple iPhone 13 Pro ZD/A تک سیمکارت ظرفیت 1 ترابایت با رم 6 گیگابایت (اکتیو نشده)
گوشی موبايل اپل مدل Apple iPhone 13 Pro Max B/A تک سیمکارت ظرفیت 256 گیگابایت با رم 6 گیگابایت
گوشی موبايل اپل مدل Apple iPhone 13 Pro ZD/A تک سیمکارت ظرفیت 512 گیگابایت با رم 6 گیگابایت

۱۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *