نقد و بررسی لپ تاپ‌هاراهنمای خریدراهنمای خرید لپ تاپ

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس مدل Asus VivoBook R565E

ایسوس از تولید کننده‌‌های برتر در زمینه لپ تاپ بوده و به دلیل سخت‌افزار قوی، پردازنده فوق‌العاده و طراحی ویژه‌ای که دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه به بررسی تخصصی لپ تاپ لمسی ۱۵ اینچی ایسوس مدل Asus VivoBook R565E – A، جهت خرید لپ تاپ راحت‌تر خواهیم رسید.

لپ تاپ لمسی ۱۵ اینچی ایسوس مدل Asus VivoBook R565E – A

لپ تاپ ایسوس مدل R565E یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی میان‌رده و با قیمت اقتصادی ایسوس می‌باشد که وزن و سخت‌افزار مناسبی را نیز دارا می‌باشد. ضخامت این دستگاه کمتر از ۲۰ میلی‌متر و وزن دستگاه ۱.۸کیلو‌گرم می‌باشد که اعدادی بسیار مناسب برای یک لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی میان‌رده محسوب می‌شوند و این لپ تاپ را به گزینه‌ای مناسب برای کسانی که حمل و نقل زیادی با دستگاه خود دارند. در ادامه به نقد و بررسی لپ تاپ لمسی ۱۵ اینچی ایسوس مدل Asus VivoBook R565E – A می‌پردازیم.

colors 2 1

طراحی لپ‌تاپ Asus VivoBook R565E

طراحی جذاب این سری همراه با استفاده پلاستیک بسیار با‌کیفیت (که در نگاه اول آن را با فلز اشتباه خواهید گرفت) در این لپ تاپ ها، باعث گردیده تا در دسته بندی Ultra Book‌های میان رده همواره رقیبی جدی برای دیگر شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ به شمار روند و با توجه به قیمت مناسب، مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرند.

قاب پشتی لپ تاپ از جنس پلاستیک با کیفیت بالا می‌باشد که علاوه بر استحکام مطلوب، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک شایانی کرده است به پشتی لپ تاپ از جنس پلاستیک با کیفیت بالا می‌باشد که علاوه بر استحکام مطلوب، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک شایانی کرده است

قاب پشتی لپ تاپ از جنس پلاستیک با کیفیت بالا می‌باشد که علاوه بر استحکام مطلوب، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک شایانی کرده است طراحی قاب داخلی به گونه‌ای است که فضای بسیار مناسبی برای کار با صفحه کلید و تاچ پد و همچنین محل قرار‌گیری دست‌ها در نظر گرفته شده است. تفاوت عمده این مدل با مدل R564 در بخش قرار‌گیری صفحه کلید می‌باشد، در این لپ تاپ صفحه کلید در یک باکس مستطیلی طراحی شده که باعث جذاب‌تر شدن قاب داخلی شده است. خوب است که پیش از اقدام به خرید لپ تاپ ایسوس ، نکات مهمی که درباره آن وجود دارد را مطالعه کنید.

پردازنده قدرتمند

پردازنده این لپ تاپ یکی از کم مصرف‌ترین پردازنده‌های موجود شرکت Intel یعنی Core i3 1115G4 را دارد. این پردازنده که مجهز به ۲ هسته حقیقی و ۲ هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه ۱.۷گیگاهرتز بوده، برای کلیه امور روزمره، پردازش‌های متوسط، دانش آموزی و روزمره مناسب می‌باشد. این پردازنده که از نسل یازدهم شرکت اینتل است با حافظه کش ۶MB و اورکلاک ۴.۱ گیگاهرتز از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

main 3

کارت گرافیک

کارت گرافیک به کار رفته در لپ تاپ نیز کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر‌گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره‌گیری از رم دستگاه امور عادی گرافیکی را انجام می‌دهد. این کارت گرافیک مدل Intel UHD Graphics می‌باشد.

مموری

حافظه رم دستگاه ۴GB DDR4 3200MHz می‌باشد. این مقدار حافظه برای کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی متوسط مناسب می‌باشد.

حافظه

دستگاه R565E ایسوس دارای حافظه سرعت بالای SSD از نوع NVMe با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می‌باشد که قابلیت ارتقاء را دارا می‌باشند.

main 4

صفحه نمایش R565E

صفحه نمایش دستگاه R565EA از نوع Full HD و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و اندازه ۱۵.۶اینچ می‌باشد و با نرخ تصویر ۶۰Hz تصویر واضحی را به کاربر ارائه می‌دهد.زاویه دید صفحه نمایش ۱۷۸درجه بوده و با دقت رنگ بالا تصویر مطلوبی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش لمسی بوده و راحتی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد صفحه نمایش از طریق دو لولا که به صورت مخفی در دو طرف قاب قرار دارند به بدنه متصل شده و عملکرد آن بسیار مطلوب است، این لولا تا زاویه ۱۴۵ درجه باز می‌شود و استحکام قابل قبولی دارد.

تاریخچه شرکت ایسوس، از آغاز تا امروز

ارتباطات

پورت‌های دستگاه شامل یک پورت USB Type C، یک پورت HDMI و یدو پورت USB 3.0 در سمت چپ و دو پورت USB 2.0، ورودی Micro SD و ورودی صدای ۳.۵ میلی متری در سمت راست دستگاه می‌باشد. همچنین این لپ تاپ فاقد پورت Lan، VGA و همچنین درایو نوری می‌باشد.

کیبورد و باتری این لپ‌تاپ پرطرفدار

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565E، از کیبورد خوب و زیبایی بهره می‌برد. دکمه‌های کیبورد فاصله مناسبی از هم دارند و هنگام فشار حس خوبی را منتقل می‌کنند. همچنین برای این کیبورد نور پس‌زمینه نیز در نظر گرفته شده تا شما هنگام شب و در نور کم نیز بتوانید دکمه‌های مختلف را مشاهده کنید.

main

باتری به کار رفته در لپ تاپ R565E، از نوع لیتیومی ۲ سلولی و ظرفیت ۳۷WHr می‌باشد، که نسبت به نسل قبل تفاوت خاصی نکرده است و برای کارهای روزمره ۲ الی ۴ ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.

حسگر اثر انگشت

ایسوس برای این لپ تاپ Vivobook ، از حسگر اثر انگشت استفاده کرده که اتفاق بسیار خوب و مثبتی است و باعث می‌شود شما راه سریع و امنی برای ورود به لپ تاپ خود داشته باشید و نیازی نباشد تا هر بار یک کد طولانی را وارد کنید.

در نهایت، بد نیست اشاره کنیم که این دستگاه به صورت پیش فرض از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند و این اتفاق به دو دلیل یک مزیت حتمی است. اول این که نیازی نیست شما به محض روشن کردن لپ تاپ به دنبال نصب ویندوز و دردسرهای خاص آن بروید و دوم این که ویندوز اصل و اورجینال است و شما به راحتی می‌توانید آن را آپدیت کنید و نگرانی از بین رفتن کرک نیز نباشید.

main 2

ویژگی‌های لپ تاپ R565E

  • پاسخگوی اکثرنیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، فروشگاهی، اداری و …
  • سخت افزار متوسط
  • وزن کم
  • اقتصادی
  • باتری لیتیومی
  • رم ۴ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی

جمع بندی برای لپ تاپ R565E

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565EA محصول میان‌رده با ارزش خرید بالا است. اگر می‌خواهید لپ تاپی میان‌رده برای انجام کارهای معمولی و روزمره داشته باشید که بتواند تا حدی از پس کارهای نسبتا سنگین هم بربیاید و از طرفی برای شما وجود یک نمایشگر باکیفیت و در عین حال تاچ اهمیت دارد این دستگاه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. ویژگی‌هایی مثل استفاده پیش فرض از ویندوز ۱۰، پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و ۱ ترابایت حافظه SSD ارزش خرید این مدل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

Asus VivoBook R565E، نیز مانند همه لپ‌تاپ‌ها از ویژگی‌های مثبت و منفی برخوردار است:

نقاط قوت:
◊رم قابل ارتقا
◊ طراحی با ظرافت
◊ کنتراست بالای تصویر
◊ طراحی براق
◊ وزن کم
◊ عمر باتری کافی است
نقاط ضعف:
◊ تغییر زاویه دید با کاهش کیفیت تصویر همراه است
◊ استفاده از پلاستیک در شاسی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *