راهنمای خرید تبلتدانش تکنولوژی

جامع ترین راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی🤓📱

با فراگیر شدن ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، ضرورت داشتن ابزارهای آموزشی مناسب برای آموزش آنلاین دانش آموزان، بیش از پیش احساس می‌شود. تب لت دانش آموزی یکی از کاربردی ترین ابزارهای آموزش آنلاین می‌باشد. مقاله راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی اطلاعات بسیار مفید و جامعی را برای خریداری تبلت در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اگر مایل به خرید قسطی تبلت هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله (🔻صفر تا صد🔺 خرید اقساطی لپ‌تاپ و گوشی در کالاوما (azkivam)) مراجعه کنبد.

نکاتی کوتاه درباره راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی🤓

این روز‌ها تعداد زیادی از مردم، به ویژه والدین، به دنبال انتخاب بهترین تب لت دانش آموزی یا یافتن مناسبترین قیمت تبلت دانش آموزی برای فرزندان محصل خود هستند. هنگام خرید این دستگاه، ابتدا باید نیاز های خود را بسنجید و سپس اقدام به خرید کنید. برای مثال اگر قصد شما از خرید این وسیله، فقط استفاده به عنوان حضور در کلاس های آنلاین و برنامه آموزشی شاد می‌باشد، می‌توانید با کم ترین هزینه، ساده ترین نوع تبلت را خریداری کنید و نیاز خود را برطرف سازید. در .ادامه به طور مفصل درباره تمام نکات خرید این دستگاه، اطلاعاتی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد

اگر می‌خواهید آگاهیتان را برای خرید تبلت بالا ببرید ما به شما مطالعه مقاله (برای خرید تبلت به چه نکاتی باید توجه کرد؟🤔) را پیشنهاد می‌کنیم.

خرید تبلت دانش آموزی

معرفی شرکت های سازنده تبلت 📱

حالا با هم تعدادی از این شرکت هایی که به تولید تبلت و دیگر کالاهای هوشمند می‌پردازند را مرور می‌کنیم:

 اپل🍎

اولین تولید کننده گوشی و پرچمدار تولید بهترین گوشی ها و تبلت ها در جهان، برند اپل است.

سامسونگ💙

غول دیگر این لیست برند کره ای سامسونگ است که رقیب سرسختی برای اپل محسوب می‌شود. تبلت های تولید شده توسط این برند، کیفیت و کارایی فوق العاده ای برخوردارند.

هوآوی🌺

به جرات می‌توان گفت هوآوی یکی دیگر از تولید کننده هایی است که انواع تبلت و گوشی در جهان را با بالاترین کیفیت و پیشرفته ترین امکانات در جهان عرضه می‌کند.

لنوو😍

 یکی دیگر از تولید کننده های تبلت و لپ تاپ در جهان می‌باشد که پیشرفت سریعی در این زمینه داشته است.

جامع ترین راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی📖

هنگام خرید خوراک، پوشاک، وسایل آرایشی و بهداشتی، ابزارآلات و وسیله های متنوع دیگر، باید به نکات بسیاری توجه کنید، تا بتوانید هم سلامت خودتان را تضمین کنید و هم پولتان را به هدر ندهید. تبلت های دانش آموزی نیز از این قضیه مستثنی نیستد و هنگام انتخاب آن ها نیز باید نکاتی را  مد نظر داشت. موارد مهم در خرید تبلت از جمله تبلت های دانش آموزی را با هم بر می‌شماریم که در سه دسته طبقه بندی کرده‌ایم:

راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی؛ ارزان ترین مدل ها

اگر نمی‌خواهید برای تبلت پول زیادی بپردازید، بهتر است که خرید تبلت های دانش آموزی با قیمتی پایین تر را در نظر بگیرید. با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که کدام یک از برند ها با بودجه شما هماهنگی دارند.

اما باید به این نکته توجه کنید که تبلت هایی با قیمت پایین تر، قابلیت های کمتری دارند و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشید. تعداد محدودی برنامه روی این تبلت‌های ارزان قیمت قابل اجرا بوده و در کوتاه مدت باتری و صفحه شان دچار خرابی می‌شود. اکثر این تبلت ها، نیاز به تعمیر دارند به طوری که اگر آن را به تعمیرکار موبایل بسپارید، هزینه ای برابر یا بیشتر از هزینه خود تبلت برای شما ایجاد خواهد کرد.

اگر همان طور که بالا گفتیم تب لت را برای برنامه‌ عمومی نظیر برنامه شاد (برنامه‌ ای برای تدریس آنلاین دانش‌آموزان) استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی نیاز خود را با این تبلت ها برآورده کنید. اما بدانید که عمر کوتاهی دارند و در طولانی مدت برای شما قابل استفاده نخواهند بود.

خرید تبلت ارزان دانش آموزی

تبلت لنوو مدل Lenovo Tab M7 TB-7305X 4G

یکی از ارزانترین مدل ها با کیفیتی قابل قبول، تبلت لنوو مدل Tab M7 TB-7305X 4G است. ابعاد ۸.۳ × ۱۰۲.۹ × ۱۷۶.۳ میلی متر و وزن ۲۳۶ گرمی آن را برای استفاده افراد کوچکتر خانواده و دانش آموزان ایده آل کرده است. پردازنده گرافیکی آن به حدی است که کمک می‌کند تا دانش آموزان مشکلی با اجرای برنامه شاد، نداشته باشند. حافظه داخلی این تبلت ۱۶ گیگابایت است و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را دارد.

تبلت لنوو مدل Lenovo Tab M7 TB-7305X 4G ظرفیت ۱۶ گیگابایت

راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی؛ مدل های اقتصادی

نوع دوم تبلت‌ها که در این متن توضیح داده می‌شود، با قیمتی متوسط در بازار عرضه می‌شوند. امکانات آن‌ها کمی از نوع اول که توضیح داده شد بیشتر است و نیازهای بیشتری را برآورده می‌کنند. برای مثال عمر باتری و صفحه آن‌ها کمی بیشتر است، قابلیت نصب برنامه‌های بیشتری دارند وکاربردی تر هستند.

حافظه داخلی و خارجی در تبلت های اقتصادی بیشتر است، یعنی حافظه خارجی یا همان رم را با ظرفیت زیاد می‌توان در آن‌ها استفاده کرد. این درحالی است که تبلت هایی با قیمت پایین چنین امکانی را ندارند. حافظه داخلی این نوع تبلت‌های دانش آموزی خیلی کم بوده و شما نمی‌توانید میزان زیادی از برنامه های دلخواهتان را درون آن نگهداری کنید. قیمت این نوع تبلت های دانش آموزی در مقایسه با نوع اول در حد متوسطی قرار دارند.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A 8.0 2019 LTE SM-T295

ویژگی هایی مانند صفحه تقریبا بزرگ، باتری مناسب و بدنه قدرتمند از این تبلت، یک تبلت دانش آموزی بسیار فوق العاده ساخته است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A 8.0 2019 LTE SM-T295 وزنی تقریبا سبک در حدود ۳۴۷ گرم دارد که با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ تصویری عالی را به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش این تبلت از قابلیت دریافت چند لمس همزمان پیروی می‌کند و ابعاد ۸ اینچی دارد.

این مدل، یکی از مدل‌های خوب و پر کاربرد برای دانش آموزان است و قابلیت نصب سیم کارت و مکالمه، دوربین اصلی با کیفیت ۸ مگاپیکسل قابلیت زوم دیجیتال تا چهار برابر ۴x Digital و فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p از مشخصه های خوب این تبلت است.تبلت سامسونگ مدل Samsung Galaxy Tab A 8.0 2019 LTE SM-T295 ظرفیت 32 گیگابایت

راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی ؛ پیشرفته ترین تبلت ها

تبلت های دانش آموزی که با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند، کارایی بسیار پیشرفته تری نسبت به دو مدل قبلی دارند. بعضی از شرکت های بزرگ اقدام به تولید نوع خاصی از تبلت  ها می‌کنند که حتی امکانات آن از تبلت های بزرگ نیز بیشتر است که اکثر اوقات با نام آیپد شناخته می‌شوند.

مزایای پیشرفته ترین تبلت ها

کسب این فناوری و تولید تبلت ها با این شکل و ظاهر، به دلیل پیشرفت علم و دانشی است که این کارخانه های سازنده موبایل از آن برخوردارند. امکاناتی که این نوع آیپد ها یا بهتر است بگوییم تبلت های دانش آموزی دارند عبارتند از :

حافظه داخلی بسیار زیاد

حافظه داخلی بسیار زیاد این تبلت ها موجب می‌شود تا نصب سنگین ترین برنامه ها، بسیار راحت صورت گیرد. در بعضی موارد حافظه داخلی آن قدر زیاد است که صدها فیلم و فایل موسیقی را می‌توان در آن ذخیره کرد.

عکاسی با کیفیت وضوح بالا 📷

در مقایسه با تبلت هایی که در رده های پایین تر قرار دارند این مدل ها از کیفیت دوربین بسیار بالاتری برخوردارند. شما می‌توانید با خرید این تبلت های دانش آموزی، تصویری بسیار با کیفیت و با وضوح زیاد از لحظه لحظه زندگی تان ثبت کنید .

از دیگر نکات مهم درباره این نوع تبلت ها می‌توان گفت کسانی که بودجه کافی برای خرید لپ‌تاپ ندارند می‌توانند با خرید این مدل تبلت ها، بسیاری از نیاز های خود را برطرف کنند. درست است که این نوع تبلت‌ ها در مقایسه با لپ تاپ ها امکانات بسیار کمی دارند، اما قیمت و کاربردی بودن آن ها شما را برای خرید وسوسه می‌کند.

همان طور که گفته شد تبلت های دانش آموزی بزرگ امکاناتی دارند که در تبلت های کوچک به هیچ عنوان موجود نیست و شما علاوه بر کلاس های آنلاین خود خواهید توانست بسیاری از نیاز های دیگر تان را نیز برآورده کنید.

تبلت دانش آموزی

معرفی بهترین تبلت های سال ۲۰۲۱

در ادامه متن با معرفی بهترین نوع تبلت های سال ۲۰۲۱ در خدمت شما عزیزان خواهیم بود و اما این برند های معتبر عبارتند از :

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 inch 5G

یکی از بهترین و مجهز ترین نوع تب لت های سال ۲۰۲۱ را به حضورتان معرفی می‌کنیم. آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۱ اپل، گران ترین تبلت موجود در جهان، در حال حاضر می‌باشد. وزن این آیپد در برابر اندازه بزرگش ناچیز بوده و بسیار سبک می‌باشد و حدود ۶۴۳ گرم است. حافظه داخلی آن ۲ترابایت بوده و این یک فاکتور بسیار مهم برای یک تبلت محسوب می‌شود.

تبلت اپل مدل (2021) Apple iPad Pro 11 inch 5G ظرفیت 2 ترابایت

تبلت سامسونگ مدل Tab A7 Lite SM-T225

اگر بخواهیم از دنیای اپل و آیپد دور شویم و تبلت های دانش آموزی را در سطح پایین تری از قیمت و نیز نرم افزار یعنی از نوع اندرویدی مورد بررسی قرار دهیم؛ باید تبلت های برند سامسونگ را بررسی کنیم. تبلت های این برند جزو پیشرفته ترین مدل ها قرار می‌گیرد. تبلت GALAXY Tab A7 Lite SM-T225 سامسونگ، با توجه به قابلیت های فوق العاده ای که دارد، بهترین تبلت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. ابعاد این تبلت ۸ × ۱۲۴.۷ × ۲۱۲.۵ میلی‌متر و وزن آن ۳۷۱ گرم می‌باشد همچنین بر‌خورداری از ۳۲ گیگ حافظه داخلی، دوربین بسیار پیشرفته و… از عواملی است که می‌تواند هر شخصی را برای خرید قانع کند.

تبلت سامسونگ مدل Samsung Galaxy Tab A7 Lite (2021) SM-T225 ظرفیت 32 گیگابایت

راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی ، تبلت های مناسب برای کودکان👦👧

در خرید تبلت برای کودکان باید نکاتی را در نظر بگیرید. کودکانتان به نرم افزار های خاصی نیاز ندارند و اغلب به بازی و تماشای کارتون می‌پردازند. پس بهتر است تبلتی ساده برایشان تهیه کنید تا هنگام استفاده از آن دچار سردرگمی نشوند.

هم چنین وجود نرم افزار های متعدد در گوشی، مشغولیت بیش از حد را برای کودکان ایجاد می‌کند. این مورد اصلا برای کودکانی که در سن رشد هستند مناسب نیست. چرا که امواج مغناطیسی بر روی مغزشان تاثیر گذاشته و فکرشان را محدود می‌کند و اجازه کشف دنیایی تازه را به آن ها نمی‌دهد .

مزایا و معایب تبلت ها

استفاده از هر وسیله ای قطعا در کنار امکانات ویژه‌ای که دارد، دارای عیب نیز می‌باشد. ابتدا مزایای تبلت را بررسی کنیم :

  • قابلیت دسترسی آسان نسبت به لپ تاپ و کامپیوتر
  • سبک بودن نسبت به آن ها
  • حمل آسان نسبت به لپ تاپ وکامپیوتر
  • قابلیت نصب انواع بازی
  • قابلیت تماشای انواع فیلم ها

و اما معایب تبلت :

  • نداشتن صفحه کیبورد در مقایسه با لپ تاپ و کامپیوتر
  • داشتن صفحه ای بزرگ در مقایسه با گوشی های کوچک اندرویدی
  • تاثیر نور مضر و زیاد آن بر چشمان افراد مخصوصا کودکان
  • تاثیر امواج مضر آن بر روی مغز کودکان در حال رشد

خرید بهترین تبلت دانش آموزی

مشکلات عمومی تبلت ها در راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی

اگر بخواهیم مشکلات عمومی تبلت ها را در این قسمت از راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی، به طور کلی بررسی کنیم به لیست زیر خواهیم رسید:

مشکلات عمومی تبلت ها عبارتند از :

  • خراب شدن باتری
  • خراب شدن صفحه ال سی دی آن ها
  • شکسته شدن صفحه در کوتاه مدت
  • تجمع نور در یک قسمت از صفحه به علت سوختن لامپ های صفحه
  • مشکل لمس سخت آن ها پس از گذشت مدتی

راه حل تشخیص تبلت اصلی از تبلت تقلبی:

سوالی که هنگام خرید تبلت های دانش آموزی برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است. چگونه تبلت های اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان ۵ نکته را مطرح نمود که پس از توجه به آن خرید را انجام داد.

  1. خرید کردن از فروشگاه ها و مراکز معتبر
  2. توجه به بسته بندی
  3. آکبند بودن
  4. توجه به آرم تبلت
  5. بررسی با کد IMEI

زمان زیادی نیاز بود تا مقاله جامع ترین راهنمای خرید تبلت های دانش آموزی را برای شما عزیزان گرد آوری کنیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید، مناسب ترین تبلت را برای خرید انتخاب نمایید. در سایت کالاوما انواع تبلت و گوشی هوشمند برای خریداری شما تهیه شده است. فروشگاه اینترنتی کالاوما ضمانت اصل بودن کالا را در هر شرایطی به مشتریان خود داده است. می‌‎توانید مدل مناسب خود را از این سایت سفارش دهید و با خیال راحت درب منزل تحویل بگیرید.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چگونه تبلت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟” answer-0=”آکبند بودن، توجه به گارانتی، توجه به آرم تبلت، توجه به بسته بندی و …” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا تبلت مناسب دانش آموزان است؟” answer-1=”اگر کودکان شما از تبلت استفاده مناسب و درست داشته باشند، بسیار کاربردی و ضروری است.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”مزایای خرید تبلت دانش آموزی چیست؟” answer-2=”حمل آسان نسبت به لپ تاپ و کامپیوتر برای آموزش‌های آنلاین، قابلیت نصب انواع نرم افزارهای آموزشی . سبک بودن آن.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

ریحانه مرشدی

من نویسنده‌ام، وظیفه‌ من مبارزه با غفلت و بی‌خبری است. باید نوشت... باید نوشت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *